temetkezés

ügyintézés, gyász, kegyeleti kellékek, temetés, temetők

Az Elektronikus Halottvizsgálati Bizonyítvány (eHVB) Bevezetése: Az Orvosi Adminisztráció Digitális Átmenete

2023. november 06. 09:13 - N.Ferenc

Az Elektronikus Halottvizsgálati Bizonyítvány (eHVB) Bevezetése: Az Orvosi Adminisztráció Digitális Átmenete

 

Az elektronikus halottvizsgálati bizonyítvány (eHVB) kötelezővé vált 2021 februárjától, és az Országos Közegészségügyi Intézet (OKFŐ) működteti ezt a rendszert, amelynek az Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér (EESZT) segít az adatintegrációban. Az eHVB bevezetése egyszerűsíti és megbízhatóbbá teszi a halálesetek anyakönyvezéséhez szükséges adatok továbbítását, mivel az elhunytak adatait az orvosok az elhalálozást követő első munkanapon rögzítik az eHVB rendszerben.

Az eHVB tartalmazza az elhunyt adatait, a hozzátartozók információit és az elhalálozás körülményeit. Emellett az eHVB rendszer lehetőséget biztosít további adatok rögzítésére, mint az Igazságügyi / Hatósági boncolási adatok, a Kórboncolási adatok, a Halál megállapítása, További halál oki adatok és az Eltemettetési adatok. Az eHVB alkalmazása egyszerűsíti és megbízhatóbbá teszi az elhunytak adatainak és az elhalálozást igazoló dátumnak az anyakönyvezését. Az illetékes anyakönyvvezetők már saját elektronikus rendszerükön keresztül is hozzáférhetnek az elhunytak adataihoz.

A halottvizsgálati bizonyítványhoz több személy számára biztosított a hozzáférés:

A halottvizsgálatot végző orvos: Az elhunyt helyszíni vizsgálatát végző orvos felel az anyakönyvezéshez szükséges adatok rögzítéséért az eHVB rendszerben, és ezt legkésőbb az elhunyt halála utáni első munkanapon köteles megtenni.

Az anyakönyvvezetők: Az eHVB rendszer és az Elektronikus Anyakönyvi rendszer (EAK) közötti adatintegrációt az Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér (EESZT) szolgáltatja. Az illetékes anyakönyvvezetők a saját elektronikus rendszerükből is hozzáférhetnek az elhunytak adataihoz és az elhalálozást igazoló dátumhoz.

A háziorvos: A háziorvos felelős az illetékes temetkezési vállalat értesítéséért, ami szükséges az elhunyt holttestének elszállításához. Az orvos emellett állítja ki a Halottvizsgálati bizonyítványt is.

Az elektronikus halottvizsgálati bizonyítvány (eHVB) bevezetése fontos több szempontból:

Hatékonyság: Az eHVB egyszerűsíti és felgyorsítja a halottvizsgálati folyamatot. Az orvosok az elhunyt adatait az eHVB rendszerbe rögzítik, és az illetékes anyakönyvvezetők gyorsan hozzáférhetnek ezekhez az adatokhoz elektronikus rendszereiken keresztül. Ez javítja az elhunytak adatainak kezelésének hatékonyságát és időmegtakarítást eredményez.

Pontosság: Az elektronikus rendszer minimalizálja az emberi hibák lehetőségét, mivel az adatokat számítógépes rendszerben rögzítik. Ez növeli az adatok pontosságát és megbízhatóságát.

Hozzáférés: Az eHVB lehetővé teszi az illetékes személyek számára a gyors és egyszerű hozzáférést az elhunytak adataihoz. Ez segít az egészségügyi és adminisztratív szakembereknek a hatékonyabb munkavégzésben és a szükséges intézkedések gyorsabb megtételében.

Adatbiztonság: Az eHVB bevezetése adataink magasabb szintű biztonságát eredményezi, mivel az elektronikus rendszerek sokkal kevésbé hajlamosak a dokumentumok elvesztésére vagy károsodására, mint a hagyományos papíralapú rendszerek.

Átláthatóság: Az eHVB segíti az elhunytak adatainak nyomon követését és a különböző intézkedések dokumentálását, ami segíti az esetek kivizsgálását és az esetleges későbbi szükséges jogi eljárásokhoz való hozzáférést.

Az eHVB bevezetése a modern technológia előnyeinek kihasználását jelenti az orvosi adminisztrációban, és az egészségügyi ellátás hatékonyságának és minőségének javulásához hozzájárul. Emellett a gyors és pontos halottvizsgálati folyamatok segíthetnek a vészhelyzetekben vagy járványok során is, amikor az adatok gyors feldolgozása kritikus fontosságú lehet.

Az adatokhoz való hozzáférés szigorúan szabályozott, és kizárólag a jogosult személyek férhetnek hozzá. Az eHVB bevezetése az orvosi adminisztráció digitális átmenetét hozza magával, ami egyszerűsíti az eljárásokat és javítja az adatbiztonságot.

halottvizsgálati bizonyítvány

halotti anyakönyvi kivonat

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://temetkezesivallalkozas.blog.hu/api/trackback/id/tr918251887

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása